Switfit.cz

Fitness Club

Základ posilování je správné protažení

Hodnocení uživatelů:  / 4
NejhoršíNejlepší 
Co je základem každého posilování? Před každým posilováním byste nikdy neměli zapomenout na správné protažení. Protažení, jinými slovy strečink, je důležité hlavně z toho důvodu, neboť tak dojde k zahřátí všech svalů před samotným posilováním.

Důsledky vynechání protažení mohou být takové, že vás mohou později bolet svaly či dokonce si můžete tímto způsobit zranění.

Jak správně provést strečink?

Protahování nemá přesně dané kroky. Podstatou celého strečinku je, aby vám bylo příjemné, a zároveň abyste necítili žádnou bolest. Jestliže cítíte bolet, znamená to pouze, že v tomto cviku nemáte pokračovat. Celková doba protahování by měla trvat max. 5-10 minut.

Za žádnou cenu se nesnažte protahovat své svaly na sílu. Při protahování nekmitejte a nepérujte! Těmito násilnými pohyby si můžete maximálně přivodit drobné svalové zranění.

Součástí celého protahování je rovněž správné dýchání. Dýchejte klidně a pravidelně, nezadržujte dech, protože tímto můžete způsobit dočasné zvýšení tlaku. Správné dýchání je důležité pro vaše svaly, které potřebují pro správné fungování kyslík.

Co se může stát, když se neprotáhnete.

Jestliže z posilování vynecháte strečink, budou vás nejspíše z celého cvičení druhý den bolet svaly. Rovněž si můžete během posilování způsobit zranění, neboť neprotažené a neprohřáté svaly se při námaze poškozují.

Které části těla musíme protáhnout?

Postup správného protahování je takový, že začneme protahovat horní část těla, a potom pokračujeme směrem dolů. Nejdříve protahujeme hlavu (krční páteř), dále protahujeme ruce, záda, břicho, hýždě a nohy. Jestliže budete posilovat pouze některé svaly, stačí, když protáhnete pouze tyto svaly. Pokud však protáhnete všechny svaly, nikdy vám to nebude na škodu.

Protahování jako samostatné cvičení.

Strečink lze provádět také jako klasické cvičení. To znamená, že ho nemusíte provádět pouze jako protažení před samotným posilováním. Protahování je vhodné nejen pro protažení svalů, ale také pro zpevňování svalů. Jestliže budete provádět strečink jako klasické cvičení, pro jeho efektivitu ho provádějte alespoň 3krát týdně po dobu 20 – 30 minut. Cvičení je rovněž vhodné provádět každý den pár minut a to pro ty, kteří trpí bolestmi zad či páteře.

Přejeme Vám mnoho příjemných chvil při cvičení

Fitness centrum Switching



Naši partneři

          

Jste zde: Home Odborné články Základ posilování je správné protažení

OTEVíRACÍ DOBA
pondělí          7:00 - 21:00
úterý             7:00 - 21:00
středa           7:00 - 21:00
čtvrtek          7:00 - 21:00
pátek            7:00 - 20:00

sobota          9:00 - 13:00
neděle         13:00 - 18:00