Switfit.cz

Fitness Club

Posilování břišních svalů – jak na to

Hodnocení uživatelů:  / 6
NejhoršíNejlepší 
Chci zpevnit břišní svaly. Přinášíme Vám pár tipů a rad, jak zpevnit vaše břicho. Než se pustíte do drastické diety, která v mnohých případech stejně nepomůže, přečtěte si naše rady a tipy v posilování.

Stojíme si totiž za tím, že dobře prováděné cviky pomohou vaše bříško lépe zpevnit než samotná dieta. Dietou plochého břicha nedocílíte, k plochému bříšku vám pomůže pouze pravidelné posilování.

Pravidelné posilování je základem plochého bříška.

Základem je nepřetěžovat se a cvičit pravidelně. Jestliže jste už do svého života zařadili cvičení, ale moc nevydržíte, je to známka toho, že vaše fyzička není příliš vytrénovaná. Proto tedy radíme, abyste pro začátek své tělo příliš nepřetěžovali a postupně své intenzity cvičení mírně zvyšovali.

Jednotlivé cviky prostřídejte.

Během posilování jednotlivé cviky střídejte. Zátěž by však měla být rovnoměrná. Jestliže byste jednotlivé cviky nestřídali, tělo by si na daný cvik zvyklo a zátěž pro vaše svaly by postupem času nebyla taková, aby cvičení ve výsledku bylo efektivní.

Posilujte pouze pár minut denně.

Abyste dosáhli výsledku plochého bříška, postačí vám, když budete posilovat pár minut denně. Důležité však je, aby cvičení bylo pravidelné a pestré.

Cvik na břišní svaly: Zvedačky

Zvedačkami se cvičí hlavně šikmé břišní svalstvo. Správný postup je takový, že se položíme na záda, pokrčíme kolena a ruce položíme za hlavu. S výdechem zvedáme hlavu, záda, až poté lopatky. Nepřetěžujte se! Pro začátek úplně stačí, když se zvednete jen tam, kam vám to půjde. Do původní polohy se dostanete s výdechem. Tento cvik proveďte desetkrát za sebou, a pak zkuste tento cvik šikmo s intenzitou po pěti až deseti cvicích směrem k jednomu koleni.

Cvik na břišní svaly: Šlapání na kole

Tento cvik provedete, když ležíte na zádech. Paže jsou nataženy podél těla a nohy zvednete do vzduchu. Nohama šlapete stejně jako při jízdě na kole. Za žádnou cenu by se záda v oblasti beder neměla zvednout z podložky. Jestliže Vám to síly dovolí, můžete vyzkoušet pomalu zvyšovat rychlost šlapání nebo vytočit kolena na pravou či levou stranu. Tímto budete cvičit šikmé břišní svaly.

Cvik na břišní svaly: Kmitavé přitahování

Lehněte si opět na záda. Ruce předpažíte směrem nahoru a nohy natáhněte. Pomalým tempem se vytahujte směrem nahoru ve směru rukou. Bederní páteř musí zůstat stále pevně položená, čímž dojde k posilování břišních svalů. Následně se vrátíte do původní polohy. Tento cvik opakujte minimálně desetkrát.

Cvik na břišní svaly: Kolíbka

Položte se na záda, paže nechte podélně vedle těla a dlaně dejte pod zadek. Nohy pokrčíte v kolenou a patami se zkuste dotknout zadečku. S výdechem se pomalu hlavou dotkněte kolen. Břicho mějte přitom stažené. S nádechem se vrátíte do původní polohy a tento cvik opakujte.

Cvik na břišní svaly: Pomalá svíčka

Abyste mohl/mohla provést cvik Pomalá svíčka, lehněte si nejprve na záda, a poté natáhněte ruce i nohy. Pomalu zvedejte nohy a přitom se snažte zatínat vaše břišní svaly. Dejte pozor, aby se nohy od sebe neoddělily a zároveň, aby se vaše kotníky stále dotýkaly. Zbytečně se nesnažte vaše cvičení zrychlit. Čím pomaleji se zvedáte, tím více trénujete své svaly. Jestli vám to tělo dovolí, zkuste pomalu zvednout zadeček od podložky směrem nahoru. Následně zadeček vraťte do původní polohy.

Cvik na břišní svaly: Rotace nohou

Postupujte takto. Lehněte si na záda a rozpažte ruce. Vaše ramena položte na cvičící podložku a pomalu zvedněte vaše nohy do pravého úhlu. Kotníky nechte stále k sobě přitisknuté. Nohy držte u sebe po celou dobu trvání cviku a pokládejte na jednu, a poté na druhou stranu. Mějte ramena stále přitisknuté k cvičící podložce. Tento cvik opakujte alespoň 15krát.



Užijte si cvičení

Fitcentrum Switching Ostrava

Naši partneři

          

Jste zde: Home Odborné články Posilování břišních svalů – jak na to