Switfit.cz

Fitness Club

Posilování a cvičení Vás ochrání před jarní únavou

Hodnocení uživatelů:  / 1
NejhoršíNejlepší 
Jarní únava je důsledkem dlouhé zimy, útlumu, nedostatku pohybu a slunečního svitu. Jarní únava je definovaná jako ospalost, nechuť k jakýmkoli pohybovým aktivitám popřípadě špatná nálada. K tomu, abyste předešli jarní únavě, můžete své tělo nastartovat změnou jídelničku, otužováním se, doplnění vitamínu D, nebo dopřát svému tělu pravidelné cvičení jako je chůze, kolo či běh.

Jednou z metod, jak předejít jarní únavě je posilování imunity.

K posílení imunity patří celoroční otužování, jako je například otužování vzduchem, které je nejdostupnější, dále otužování vodou, které rovněž patří k těm nejúčinnějším. Ti, kteří s otužováním začínají, doporučujeme začít omýváním mokrou žínkou (3-4 minuty), hubkou či vlhkým ručníkem. Později pokračujte poléváním se nebo sprchováním (1-2 minuty).

Otužování provádějte několikrát denně. Začněte cvičením při otevřeném okně, dále následuje mytí studenou vodou nebo raději studenou sprchou. U starších lidí se doporučuje začít třením mokrým ručníkem a pak suchým. Jinou možností otužování je sauna.

Důležitý je spánek a odpočinek.

S pocitem únavy je spojen nedostatek spánku, který může mít za následek oslabenou imunitu, nepozornost či pokles úsudku. Důsledkem nedostatku spánku může být také oslabená imunita, a proto doporučujeme spát alespoň sedm hodin za den.

Vyžeňte únavu sluncem.

Jarní únava je také důsledkem několikaměsíčního nedostatku slunce. První jarní slunečné dny proto pobývejte převážně venku. Nedostatek slunce se projevuje u člověka pocitem smutku, v těžkých případech dokonce depresemi.

Je čas změnit svůj jídelníček

Abyste předešli jarní únavě, zakomponujte do svého životního stylu zdravější a lehčí jídelníček. Jezte více ovoce a zeleniny, vytvářejte různé varianty salátů. Nezapomeňte na svůj pravidelný pitný režim.

Posilujte a cvičte, jen co je proto!

Jaro sice klepe na dveře, ale chvíli ještě potrvá, než se dočkáme opravdu teplých slunečných dní, a proto neváhejte zahnat svou jarní únavu do fitcentra, které Vám tuto příležitost, své tělo protáhnout jen co je proto, umožňuje. Na jarní a letní projížďky na kole se můžete připravit již dnes.

Abyste předešli jarní únavě, doporučujeme Vám revoluční cvičení Switching, které Vám dopřeje Váš oblíbený a přitom přirozený pohyb a poctivý trénink všech vašich svalů a to za každého jarního počasí, tj. déšť, slunce, vítr. Nemusíte platit za drahé fitness stroje, popř. drahé vstupy v jiných posilovnách! Naopak, naše ceny za fitness vychází toto jaro opravdu cenově nejlépe!

Na co nesmíte zapomenout je, že pravidelné cvičení a posilování vašeho těla Vám zajistí nejen dobrou fyzičku, ale hlavně posiluje váš imunitní systém. Jen tak se můžete vypořádat s jarní únavou.

Vyhýbejte se stresu.

Odbourat stres můžeme pohybem či sportem na čerstvém vzduchu, popřípadě pravidelným cvičením doma. Stačí Vám pouhých dvacet minut denně. Někteří lidé využívají alternativní způsoby cvičení, jako jsou například akupunktura, akupresura, jóga, tai-či či hypnóza. Zkuste z vašeho životního stylu vysadit také kouření, kofein a alkohol.

Doplňte potřebné vitaminy.

Za námi je dlouhá zima, která lidem ubírá vitaminy a minerály. Většinou dochází k úbytku vitaminu C. Zahrňte do svého jídelníčku potraviny bohaté na vitamin C, kterými jsou citrusové plody, ale najdete ho také v rajčatech, červené paprice a bramborách.

 

 

Přejeme Vám krásné jaro, Fitness centrum Switching

Naši partneři

          

Jste zde: Home Odborné články Posilování a cvičení Vás ochrání před jarní únavou