Switfit.cz

Fitness Club

Jak správně posilovat – Fitness centrum Ostrava

Hodnocení uživatelů:  / 3
NejhoršíNejlepší 
Jak správně posilovat byste se měli naučit v každém kvalitním fitness centru. Jak je tomu například v ostravském fitcentru Switching. Důležité je, abyste dodržovali čtyři základní body, kterými jsou ...
Jak správně posilovat byste se měli naučit v každém kvalitním fitness centru. Jak je tomu například v ostravském fitcentru Switching. Důležité je, abyste dodržovali čtyři základní body, kterými jsou dodržování správné techniky posilování, správné dýchání, úměrné opakování posilování a rovněž odpočinek. Nedodržování těchto základních bodů může mít za následek pomalé výsledky a neefektivní vydaná energie. 
 

Základem správného posilování je rozcvička

Na co nikdy nesmíte zapomenout, je rozcvička, která je základem každého posilování. Jde o takzvané rozehřátí (rozproudění) celého těla. Rozcvičku můžete provést 5 až 10 minut na měkké podložce, kdy vykonáte pár protahovacích cviků. Poté se již můžete pustit do samotného posilování svalů. 
 

Jaká je tedy správná technika posilování

Jestliže jste začátečník v oblasti posilování, určitě využijte minimálně první měsíc cvičení služeb fitness trenéra, který je vám k dispozici přímo v posilovně. Může totiž dojít k tomu, že i na příliš jednoduchých cvicích můžete své tělo poškodit, což nechcete. Důsledek to může mít takový, že se svaly nezapojí správně, nebo vás začnou bolet záda, krční páteř apod. Jestliže jste základní techniku posilování pochopil a zvládáte to tak sami, i přesto se doporučuje s odstupem času požádat znova fitness trenéra, který provede kontrolu vašeho posilování. Trenér může totiž přijít na některé nenápadné chyby. 
 

Při posilování musíte pravidelně dýchat.

Jestliže s posilováním začínáte, zeptejte se svého fitness trenéra, jak máte při posilování správně dýchat. Většina lidí má tendenci při posilování zadržovat dech, což je špatná technika. Obecně platí, že při zvedání závaží či těla vydechujeme a při uvolňování se nadechujeme. Cvičte správnou techniku dýchání se svým trenérem!
 

Provádějte kruhový trénink tak, aby byl k vaší fyzické kondici přiměřený.

Cviky opakujte podle své výdrže. Nezapomínejte také na odpočinek, který by měl být alespoň jednu minutu mezi každou sérií cviků. Jakmile zjistíte, že cviky provádíte nepřesně nebo nedokonale, je na čase opakování cviků ukončit. 
 

Bolest k posilování nepatří.

Jakmile Vás budou při posilování bolet svaly či klouby, okamžitě s posilováním přestaňte. Doporučujeme při dalším posilováním věnovat více času úvodnímu protažení, popřípadě snížením zátěže závaží. 
 

Správná technika je rovnoměrné posilování.

Při posilování můžete klást důraz na jednu partii, avšak nikdy neposilujte jen jednu svalovou skupinu. Věnujte alespoň chvíli všem svalovým skupinám těla. Co se týče posilování břicha, toto cvičení může být nebezpečné, neboť v případě nesprávné techniky posilování může dojít k bolestem bederní páteře, což může mít za následek dlouhé rehabilitace. 
 

Nezapomeňte, že svaly rostou, když odpočíváte.

Nezapomínejte mezi posilováním pravidelně odpočívat. Začátečníci v oblasti fitness by neměli strávit posilováním více než 1 hodinu, 3 – 4x týdně. Jakmile se zvyšuje vaše pokročilost v posilování, můžete si zvyšovat také svou zátěž. Pravidlem však je, zařadit do svého posilování minimálně dva dny odpočinku. 
 

Základem posilování je vhodné fitness oblečení a obuv

Více si můžete přečíst v našem předešlém článku, jak si vybrat fitness oblečení zde


Závěrečné protažení. 

Závěrečným protažením zklidníte vaše tělo a mělo by trvat alespoň 5 minut. Tímto protažení nastartujete přirozený proces regenerace důležitý při budování svalové hmoty. 


Přejeme Vám příjemné posilování.
Fitcentrum Switching

 

Naši partneři

          

Jste zde: Home Odborné články Jak správně posilovat – Fitness centrum Ostrava