Switfit.cz

Fitness Club

Kruhový trénink CORE

Hodnocení uživatelů:  / 5
NejhoršíNejlepší 

Core neboli jádro je výraz pro svaly středu těla, do nichž patří svaly břicha: přímý sval břišní (m. rectus abdominis), šikmý břišní sval zevní (m. obliquus externus abdominis), šikmý břišní sval vnitřní (m. obliquus internus abdominis) a příčný sval břišní (m. transversus abdominis), ale také svaly zad, kde se nachází v bederní části čtyřhranný sval bederní (m. quadratus lumborum

Po celé délce páteře se táhne vzpřimovač páteře (m. erector spinae) a v neposlední řadě hluboké svaly páteře a nakonec svaly pánevního dna. Teď se určitě ptáte, proč jsem vám tady vyjmenoval hromadu svalů. Nebojte, není to kvůli tomu, že bych chtěl ukazovat své znalosti z oblosti anatomie, ale proto, abyste si uvědomili, kde ty svaly na těle jsou. Totiž jakýkoliv váš pohyb vychází z určité partie těchto svalů. Boxerský úder začíná u rotace v bocích, golfový úder závisí na rotaci celého trupu, také hokejista při střele nápřahem využívá rotace trupu. Toto jsou příklady z vrcholových sportů, ale tyto svaly zatěžujeme neustále i v běžném denním životě. Například vzpřimovače páteře, které drží náš trup zpříma nebo příčný břišní sval, který má za úkol stabilizaci břišní stěny. Z jádra těla vycházejí veškeré pohybové aktivity. Tedy pokud nebude správně fungovat první článek řetězu, nemůžeme na něj přidávat další, protože řetěz je jenom tak silný, jak silný je jeho nejslabší článek. Na základě této skupiny svalů jsem sestavil kruhový trénink přesně na posílení jádra těla za pomocí balančních pomůcek jako je bosa, overball, gymnastický míč a TRX. Trénink je zaměřen výhradně na CORE, tudíž intenzivně posilujeme střed těla. Ovšem ne jenom to… Není nic jednoduššího než si to přijít vyzkoušet.

Naši partneři

          

Jste zde: Home Uncategorised Kruhový trénink CORE