Switfit.cz

Fitness Club

Hodnocení uživatelů:  / 0
NejhoršíNejlepší 

Funkční trénink

Nyní si vysvětlíme, co je to funkční trénink, a proč je tak důležitý. Čím dál více dochází k úbytku přirozeného pohybu. Přirozený pohyb z místa na místo se častěji nahrazuje jízdou autem, nebo jinou dopravou. Ubývá i čas na veškeré pohybové aktivity přemírou uspěchanosti moderní doby.

Není se tedy čemu divit, že dnešní lidé mají mnohem méně pohybu, než jejich předchůdci a čím dál častěji se u nich objevují zranění při jakémkoliv pohybu, způsobené dlouhodobou předchozí nečinností a nedostatečným zpevnění pohybového aparátu. Lidem jednoduše chybí funkční trénink. 
Fitness centrum Ostrava

Pohyb je především o souhře jednotlivých svalových skupin. Důležitý je pohyb v prostoru a reakce na různé situace. Od toho vznikl funkční trénink. 

Co je to funkční trénink?

Funkční trénink lze definovat jako souhrnné cvičení celého těla. Kořeny funkčního tréninky se nacházejí v rehabilitaci, kdy fyzioterapeuté sestavili  cviky, které napodobují činnost pacienta v domácnosti či v zaměstnání.

Během funkčního tréninku přirozeně zapojujete maximální množství svalových skupin, a to tak, aby se co nejvíce napodobovaly běžné aktivitě člověka. 

Funkční trénink zahrnuje zrychlení, zpomalení, stabilizace svalových skupin a to ve všech rovinách pohybu. 

„Jedná se o modelovou situaci zahrnující zrychlení, zpomalení a stabilizaci svalových skupin, a to ve všech třech rovinách pohybu.“

Proč zrovna funkční trénink?

Funkční trénink vytváří takovou skladbu a skupinu cviků, která vám pomůže provádět běžné denní aktivity s vyšší výkonností a nižším rizikem možného úrazu. Kvalitní provádění funkčního tréninku povede k zvyšování svalové rovnováhy a výrazně přispívá k prevenci zranění pohybového aparátu.

Výhodou funkčního tréninku je, že místo cvičení na běžných strojích v posilovně, kdy trénujete pouze cviky v jedné rovině, u funkčního tréninku se procvičují všechny svalové skupiny. Hlavní podstatou funkčního tréninku je, že se zaměřuje na součinnosti nervového a svalového systému.

Funkční trénink skutečně zlepšuje pohyb, neboť se zakládá na cvičení zvaném full body, neboli trénink celého těla.

Funkční trénink můžeme definovat také jako souhrnné cvičení, které zapojuje do činnosti co nejvíce svalových skupin tak, aby co nejvíce napodobovaly běžné činnosti daného člověka. 

Naprostá většina aktivit v našem životě vyžaduje velikou škálu pohybů a jejich různé variace a velký pohybový rozsah. Pohybové vzorce na moderních cvičících strojích se nedají tvořit.

Funkční trénink - cvičení Switching

Funkční trénink díky cvičení Switching vychází z přirozených lidských pohybů. 

Měli bychom se  snažit o zlepšení držení těla, zpevnění, souhru jednotlivých svalových skupin pro životní situace a zlepšení relativní síly vzhledem k naší hmotnosti.

Pro lepší efektivitu máme kromě funkčního tréninku Switching pro naše fitness návštěvníky připravené různé cvičící pomůcky:

S těmito fitness pomůckami jde cvičit velké množství cviků ve velkém pohybovém rozsahu, což je pro život velmi důležité. Platí to i pro koordinaci a vzájemnou svalovou souhru, která je v životě klíčová.

TRX závěsný systém

Závěsný systém TRX je cvičební pomůcka, využívající vlastní tělesnou hmotnost a gravitaci. Intenzitu si lze přizpůsobit změnou postoje vůči závěsu. Proto je tento způsob cvičení zcela vhodný jak pro úplné začátečníky, tak i pro vyspělé cvičence. Závěsný systém TRX nabízí širokou škálu využitelnosti a bezpočet různých cviků, díky nimž jsme schopni procvičit a protáhnout celé tělo.

BOSU

BOSU neboli „bothsides up = obě strany nahoru“ je cvičební pomůcka, kterou lze využívat plochou stranou jak nahoru, tak i dolů pro různé druhy balančních a rehabilitačních cvičení. Používáním této pomůcky nedocílíme pouze zlepšení rovnováhy, ale zároveň jsme nuceni zapojovat velmi důležité posturální svalstvo, které bývá často v posilovnách opomíjeno.  Tento způsob cvičení je vhodný zcela pro každého. Při provádění cviku na této jednoduché pomůcce nezapojujeme pouze procvičovanou svalovou partii, ale v napětí po celou dobu cvičení držíme celé tělo. Cvičení na BOSU není náročné, ale účinné a zábavné.

FITBALL

Cvičení na FITBALLU neboli „gumovém míči“ klade velký důraz na držení těla, přičemž zapojuje a uvádí většinu svalstva do rovnováhy. Toto cvičení je vhodné skutečně pro každého. Lze jej také doporučit lidem trpícím nadváhou, neboť předností tohoto cvičení je, že nezatěžuje kloubní systém ani páteř. Díky těmto vlastnostem si FITBALL vydobyl své významné místo i ve fyzioterapii. 

KETTLEBELL

Kettlebell, neboli původním ruským názvem „girja“ je jednoruční činka, připomínající dělovou kouli s trojúhelníkovým úchopem. Právě díky tomuto provedení má z fyzikálního hlediska posunuté těžiště dále od místa úchopu, čímž mění veškeré pákové poměry při pohybu ve srovnání s normální jednoruční činkou. Při cvičení s KETTLEBELLEM je tedy nutno používat ve velké míře i stabilizační svaly, díky čemuž dochází k vítanému vylepšení pohybové koordinace. Mezi další výhody této ojedinělé pomůcky patří rozvoj síly, rychlosti, vytrvalosti a výbušnosti. 

EASY TONE STEP

EasyTone Step je nový a zajímavý fitness produkt, navržený zejména pro posílení rovnovážného útrobního svalstva a vytvarováni problematických „ženských“ partií. Tato pomůcka pracuje na principu balančních polštářů, které jsou navrženy tak, aby vytvářely přirozenou nestabilitu a nutily tak svaly přizpůsobit se a tvarovat.

EXPANDER

Jedinečnost této posilovací gumy oproti činkám a strojům je v jejím intenzivním působení až v závěrečné fázi pohybu, což umožňuje sval lépe procvičit a prokrvit. Expandery si našly své uplatnění nejen v posilovnách, ale i při rehabilitačních zařízeních, což z nich činí skvělou pomůcku při cvičení s různými kloubními problémy, ať už jde o zlepšení jejich pohyblivosti, posilování, či pooperační rehabilitaci.

OVERBALL

Overball neboli „softball“ je malý měkký míč poskytující zajímavé zpestření tréninku a možnosti pro procvičení všech svalových partií. Velké využití přináší při protahovacích a posilovacích cvicích, se kterými souvisí důležité posílení rovnovážného útrobního svalstva.

 

Naši partneři